Terve mieli viihtyy terveessä ruumiissa, kuten jo muinaiset roomalaiset tiesivät.

Opiskelu yliopistossa voi olla muutakin kuin vain juhlimista ja tentteihin lukemista. Iltakoulu pyrkii tukemaan jäsenistöään myös liikunnan, urheilun ja ruuminkulttuurin muodoissa.

Viime vuosina Iltakoulussa on harrastettu lajeja laidasta laitaan.

Mainitsemisen arvoisia ovat muun muassa

• jalkapallo,
  • futsal,
  • sähly,
  • pesäpallo ja
  • talviolympialaisten vuosikohtaiset uutuuslajit.

Iltakoulu haluaa myös liikuntasektorinsa osalta olla jäsenistönsä näköinen ainejärjestö, eli Iltakoulu pyrkii järjestämään niitä liikunnan muotoja, joita sen jäsenistö haluaa harrastaa. On tärkeää, että iltakoululaiset ovat aktiivisesti yhteydessä liikuntavastaavaan päin ja esittävät vuoden mittaan omia toivomuksiaan tulevista liikuntatapahtumista.

Salivuorot

Iltakoulun liikuntavuorot Atalpalla 2023:

Tiistaisin 19-20.30 Palloiluvuoro (Staabi, SOS, Patina, Interaktio)

Keskiviikkoisin 16-17 Salibandy (Staabi, Boomi)

Keskiviikkoisin 18-19.30 Lentopallo

Torstaisin 15-16 Futsal (Staabi, Boomi)

Muistakaa että Atalpan liikuntamaksu tulee olla maksettuna, jos osallistuu vuorolle!

Lisäksi tarjolla on yleisiä lajivuoroja, joille voi osallistua. Atalpan palloiluvuorokalenteri löytyy täältä.

Vakituiset salivuorot ovat tarkoitettu koko jäsenistölle, joten aikaisempaa lajikokemusta ei todellakaan tarvita. Tarkoituksena on liikkua yhdessä ja ennen kaikkea pitää hauskaa liikunnan merkeissä.

Salivuorojen tarkoitus on palvella jäsenistöä, joten uusia lajeja tai muita kehitysideoita voi myös rohkeasti ehdottaa ottamalla yhteyttä Iltakoulun liikuntavastaavaan, joka on vuonna 2024 Selma Vadén (liikunta@iltakoulu.org).

Iltakoulun joukkueet ovat osallistuneet aktiivisesti ja menestyksekkäästi yliopiston järjestämiin jalkapallo- ja futsalsarjoihin sekä erinäisiin turnauksiin kuten Akateemisen kyykän MM-kilpailuihin.

Työväen Ampujat

Sukupuoleen, pääaineeseen ja opiskeluvuosiin katsomatta Työväen Ampujat, Iltakoulun ikioma urheiluseura, kokoaa siipiensä alle kaikki urheilevat iltakoululaiset. Jokainen iltakoululainen on siis automaattisesti myös Työväen Ampuja.

Työväen Ampujien tunnuslauseena on opittu tuntemaan iltakoulun kaikkeen toimintaankin vaikuttava lause: ”ELÄ, KOE, TIEDOSTA!”, joskin roolia on ottanut myös motto ”Tärkeintä ei ole voitto vaan jaloviina!”.

Iltakoulun liikuntatoiminta pyrkiikin omalta osaltaan tukemaan iltakoululaisille tärkeitä aktiviteetteja hyvässä hengessä.