Hei tuore politologi!

Suuren suuret onnittelut opiskelupaikasta ja tervetuloa uuden ainejärjestösi, Iltakoulu ry:n, toimintaan mukaan! Meidän kanssamme pääset nauttimaan fuksisyksystä, mutta myös ennen kaikkea alkavista opinnoistasi.

Iltakoulu Ry on Tampereen yliopiston politiikan tutkimuksen opiskelijoiden ainejärjestö. Sen tehtävänä on toimia politologien edunvalvojana tekemällä aktiivisesti yhteistyötä muun muassa yliopiston hallinnon, tutkinto-ohjelman opetusneuvoston sekä muiden ainejärjestöjen kanssa. Edunvalvonnan lisäksi Iltakoulu tarjoaa vuosittain runsaasti vauhdikkaita bileitä, opettavaisia työelämän ekskursioita, sporttisia liikuntatapahtumia sekä mielenkiintoisia kulttuuriretkiä. Ainejärjestömme huolehtii tuutoroinnin myötä myös, että jokainen fuksi pääsee mahdollisimman hyvin alkuun opinnoissaan ja ryhmäytymään muiden opiskelijoiden kanssa. Ei siis hätää, jos uusi elämänvaihe mietityttää – me pyrimme auttamaan kaikin mahdollisin keinoin kysymyksissäsi.

Jotta toisiin opiskelijoihin tutustumisesta tulisi mahdollisimman hauskaa ja helppoa, olemme loihtineet syksylle Iltakoulun tuutoreiden kanssa mahtavat fuksiviikot. Hiiriviikkojenkin nimellä kulkevien fuksiviikkojen kohokohtia ovat muun muassa luokkaretkeä muistuttava fuksimökki, kisailuhenkeä huokuva Amazing Race sekä eeppiset fuksisitsit. Tapahtumia on varmasti jokaiseen makuun ja kaikki tapahtumat ovatkin omanlaisiaan seikkailuita, joita ei kannata jättää väliin.

Heinäkuun aikana sähköpostiisi tulisi kilahtaa Iltakoulun lähettämä viestipaketti. Tämä viestipaketti sisältää kaiken olennaisen tiedon syksyn kursseista, sekä hiiriviikkojen ja orientoivien opintojen aikatauluista. Opinnot alkavat tänä vuonna 21.8. Jotta yliopiston starttaaminen tuntuisi vähemmän jännittävälle, olemme järjestäneet teille mahdollisuuden tavata ja tutustua jo ennen orientaatioviikkojen alkamista. Tarkemmat tiedot näistä julkaistaan myöhemmin. Kaikista hiiriviikkojen tapahtumista on tulossa myös Facebook-eventit, joista voit bongata tarkemmat tapahtumakuvaukset, paikat sekä aikataulut. Jotta onnistumme tuutoroinnissa mahdollisimman hyvin, lähetämme jokaiselle uudelle opiskelijalle viestipaketin yhteydessä fuksikyselyn. Kyselyn kautta kartoitamme, millaista tuutorointia kaipaatte ja millaisia odotuksia teillä on syksyä ajatellen. Heinä-elokuun aikana tuutorimme tulevat myös soittamaan jokaiselle fuksille. Tällöin tuutoreitamme saa ja pitää pommittaa kaikilla mahdollisilla kysymyksillä, joita mieleen juolahtaa.

Jos sinulle heräsi jo nyt mieleen kysymyksiä, älä epäröi ottaa yhteyttä. Fukseista vastaa Iltakoulu Ry:n hallituksessa tänä vuonna Meeri Jalonen, jonka tavoitat sähköpostista tutorointi(at)iltakoulu.org tai meeri.jalonen@tuni.fi, sekä tuutoritoimihenkilö Lotta Fager, jonka tavoitat sähköpostista lotta.fager@tuni.fi. Oikein hyvää loppukesää ja vielä kerran tervetuloa Iltakouluun!